Skip to main content

W dniach 18-23 września 2023 odbyło się kolejne spotkanie partnerów projektu TEDIS połączone z warsztatami (działania związane uczeniem się i szkoleniem), tym razem na Islandii, w siedzibie University of Akureyri (UNAK). Uczestniczyli w nim przedstawiciele wszystkich partnerów projektu: 5 członków zespołu UNAK, 6 z WSB i 3 z Edulabor.

Na spotkaniu został omówiony raport na temat mocnych i słabych stron edukacji zdalnej każdego z partnerów. Raport powstał latem 2023 r. w oparciu o aktualne analizy prowadzone przez University of Akureyri,  UWSB Merito w Poznaniu oraz Edulabor. Raport wykazał, że wskazane we wniosku projektowym obszary i tematy wymagające rozwoju kompetencji dydaktycznych wśród nauczycieli akademickich oraz nauczycieli pozostają nadal aktualne.

Warsztaty, w którym brali udział członkowie zespołu projektowego i autorzy kursów, miały charakter interaktywny i praktycznych. Ich celem było pogłębienie wiedzy i umiejętności  zakresie przygotowania treści do kursów online oraz poszerzenie kompetencji uczestników z obszarów związanych z tematyką tworzonych kursów. Były też okazją do wzajemnej wymiany doświadczeń i opinii nt zawartości merytorycznej każdego z kursów.  W tym celu każdy z autorów był poproszony o przedstawienie i omówienie tematyki swojego kursu oraz o przeprowadzenie warsztatów, obejmujących jedno z zagadnień tworzonego kursu.

 W trakcie kolejnych dni autorzy przeprowadzili: 

  • warsztaty z mediacji w sytuacji konfliktu – „How to use mediation competences in conflict resolution” – „Jak wykorzystać kompetencje mediacyjne w rozwiązywaniu konfliktów” („jak sprawić by hodowca gołębi znalazł wspólny cel z kimś, kto nie przepada za tymi ptakami”)- w którym uczestnicy poznali i przećwiczyli podstawowe narzędzia stosowane w mediacji
  • warsztat polegający na zaprojektowaniu części gry (systemu nagród- benefitów) dla uczestników “Mars colonization, or how to turn learning into a game” „Kolonizacja Marsa, czyli jak zamienić naukę w grę”
  • warsztat w stylu debaty oksfordzkiej : “Oxford style debate – „Distant learning is more effective than full-time teaching”„Debata w stylu oksfordzkim – „Uczenie się na odległość jest skuteczniejsze niż nauczanie w pełnym wymiarze godzin”- z podziałem na role tak aby każdy mógł zaznajomić się z tą formą prowadzenia zajęć
  • warsztat „Design and use of interactive quiz tools for evaluation” „Projektowanie i wykorzystanie interaktywnych narzędzi quizowych do ewaluacji” którego celem było zapoznanie uczestników oraz dyskusja i wymiana doświadczeń w zakresie tworzenia quizów dla studentów w nauczaniu zdalnym
  • warsztat z zakresu tworzenia interaktywnych quizów, Workshop “Interactive quiz tool” „Interaktywne narzędzie do quizów- na których każdy mógł przećwiczyć jak prawidłowo napisać quiz
  • warsztat  korzystania z tablic interaktywnych do integrowania i angażowania grupy studentów „Gotowy! Miro! Akcja! Aktywizacja uczestników zajęć zdalnych za pomocą tablic interaktywnych” “Ready! Miro! Action! Activating participants in distance learning classes via interactive whiteboards” 
  • warsztat „How to engage students by asking the right questions?” „ Jak angażować studentów poprzez zadawanie właściwych pytań? na którym uczestniczy ćwiczyli tworzenie poprawnych pytań  

Dodatkowo przeprowadzony był warsztat z zasad przygotowania materiału video. Każdy z autorów miał możliwość nagrania  w profesjonalnym studio nagraniowym University of Akureyri zaproszenia do udziału w tworzonym przez siebie kursie. 

Dzięki przeprowadzonym warsztatom autorzy otrzymali recenzje tworzonych przez siebie kursów oraz mogli w trakcie pracy kreatywnie pracować nad udoskonaleniem treści oraz formą metodyczną przygotowywanych kursów.

Podczas spotkania każdy z partnerów przedstawił dotychczasowy stan prac, ustalone zostały działań na najbliższy okres. Dzięki uprzejmości gospodarzy, uczestnicy mieli szansę zwiedzić Uniwersytet w Akureyri i zapoznać się z nowoczesnym formami pracy i współpracy z wykładowcami prowadzonymi przez Centre for Teaching, Learning and IT.