Skip to main content

Pierwsze stacjonarne spotkanie zespołu projektu TEDIS odbyło się w Polsce, w Kaliszu, gdzie mieści się tam siedziba partnerów projektu: Edulabor. W spotkaniu uczestniczyły przedstawiciele wszystkich Partnerów projektu: koordynatorzy, metodycy i nauczyciele akademiccy oraz przyszli autorzy – specjaliści z danej dziedziny. Gospodarzami spotkania było 3 przedstawicieli Edulabor, uczelnię partnerską z Islandii – Uniwersytetu w Akureyri reprezentowało 5 osób a Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu – 7. Podczas spotkania odbyły się prezentacje uniwersytetów i organizacji Partnerów w szczególności ich doświadczeń w prowadzeniu nauczania na odległość.
Omówione zostały szczegółowo wszystkie aspekty projektu: cele, grupy docelowe, rezultaty, wskaźniki, zakres i działania oraz harmonogram. Menedżer projektu przedstawił zasady dotyczące finansowania projektu oraz promocji.
Wspólnie zaktualizowany został harmonogram projektu o konkretne terminy wykonania zadań i przygotowania rezultatów oraz spotkań. Ustalone zostały sposoby i narzędzia komunikacji w projekcie oraz monitoringu.
Szczegółowo omówiona została realizacja pierwszego zadanie w projekcie TEDIS jakim jest „Pogłębiona analiza partnerów projektu i ich otoczenia w zakresie mocnych i słabych stron edukacji zdalnej”. Każdy z partnerów przedstawił dotychczasowy stan prac, wspólnie doprecyzowano zakres raportu. Przedyskutowane zostały działania na najbliższy okres, ustalona została data i zakres kolejnego spotkania i warsztatów w UNAK.
Na spotkaniu nie zabrakło też warsztatów, gier integracyjnych dzięki który wszyscy członkowie zespołu projektowego mieli okazję lepiej się poznać. Miłym akcentem było wspólne zwiedzanie Kalisza, słynnego Technikum Budowy Fortepianów i Liceum Plastycznego oraz pięknej przyrody i zabytków okolic Kalisza.

Kontynuacją spotkania były warsztaty (działania związane uczeniem się i szkoleniem) zespołu projektu TEDIS 31 maj – 3 czerwiec 2023 w Poznaniu. Wzięło w nich udział 15 ww przedstawicieli Partnerów projektu. Celem warsztatów było pogłębienie wiedzy w zakresie metodologii przygotowania treści i tworzenia kursów online. Warsztaty miały charakter interaktywny i praktyczny dzięki czemu uczestnicy mogli rozwinąć swoje umiejętności i dzielić się swoimi doświadczeniami w prowadzeniu nauczania na odległości.

Zakres warsztatów:

1. Nowoczesna metodyka nauczania zdalnego.

Taksonomia Blooma definiująca wiedzę, umiejętności, postawy i cele nauczania. Zarządzanie pamięcią w procesie uczenia się. Zmniejszenie obciążenia poznawczego w nauczaniu multimedialnym. Eksperymentalna teoria uczenia się, “12 effective learning factors”, model CCAFD. ). Założenia tzw. komunikacji pozytywnej, Poznawcza teoria uczenia się multimedialnego, „evidence- based practice in learning design”.

2. Przygotowanie treści do kursów online:

 “How to formulate learning outcomes: desired skills after completing a course”. Practical exercises: creating sample learning outcomes. 

  • „Jak formułować efekty kształcenia – czyli co uczestnik ma umieć po ukończeniu kursu?”. Ćwiczenia praktyczne: tworzenie przykładowych efektów kształcenia.
  • „Jak przygotować treści merytoryczne do kursów online?” Ćwiczenia praktyczne: wspólne przygotowanie zarysu programów kursów.
  • „Jak przygotowywać quizy, ćwiczenia, studia przypadków, zadania do samodzielnej nauki i testy? „Jak poprawnie formułować pytania?” Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie przykładowych ćwiczeń interaktywnych do kursów online
  • „Jak formułować korzyści?”. Ćwiczenia praktyczne: opis korzyści wynikających z udziału w kursie
  • „Jak przygotować się do nagrań? Jak dobrze wypaść przed kamerą?”. Warsztaty praktyczne w studio nagrań UWSB.

W ramach wymiany doświadczeń pomiędzy partnerami, zespół z UNAK przygotował prezentację nt na które zaproszenie byli również metodycy, menedżerowie kierunków i władze Uniwersytetu WSB Merito.
Po zajęciach, uczestnicy warsztatów mieli okazję zapoznać się z wielkopolskimi tradycjami, spróbować regionalnej kuchni poznańskiej i zwiedzić z przewodnikiem Poznań

Leave a Reply